سفرنامه

تعطیلات بسیار خوبی بود کلی با دوستام خوش گذراندیم ،و مثل همیشه کلی خندیدم و.... آبادان و خرمشهر هم هوا خوب بود فقط روز آخر گرد وخاک شده بود . من سه شنبه ساعت 4صبح رسیدم فکر نمی کردم قطار به این زودی برسه همیشه 7 صبح می رسید مونده بودم چه کار کنم ،که لاله دوستم اس .ام. اس. داد که من بیدارم تو کجایی که من هم از خدا خواسته گفتم رسیدم بیا دنبالم که اومد و دیگه نخوابیدیم ،ظهر هم ناهار خونه دوستم دیگه نهضت جوون بود و کلی ماهی های خوشمزه خوردیم .بعداز ظهر رفتیم خرمشهر کنار کارون و بعدش هم هتل کاروانسرا که می بینید دیگه :

خرمشهر :

این هم موزه :

آبادان و خرمشهر فقط 10 ذقیقه با هم فاصله دارن . ما خرمشهر زندگی می کردیم ولی خیلی از کارهامون رو آبادان انجام می دادیم .

چهارشنبه هم رفتیم خرید و کلی قهوه و شکلات و... خریدیم و دو تا بلوز خوشگل . پنجشنبه هم برگشتم که البته جمعه رسیدم تهران . آقاییی هم توی این مدت پسر خوبی بود و فقط اس . ام .اس میداد و حال واحوال می کردیم.

جمعه که رسیدم خونه دیدم کلی خونه نیاز به گردگیری داره که دست به کار شدم و یه سامانی به منزل دادم . شنبه هم که تولد آقایی بود که

از روز جمعه کادو رو آماده کرده بودم که شنبه بریم بیرون . کادوش که دی .وی .دی رایتر بود که از آبادان هم براش شکلات و از این خرت و پرت ها هم خریده بودم ،ولنتاین و تولد رو پست بعدی توضیح می دهیم فعلاً

این پست سفرنامه است .

این هم منم که بدلیل گرد وخاک و باد فراوان نمی تونم چشمام رو باز کنم :

این هم کلیسا  (چون انگلیسی ها بدلیل وجود پالایشگاه توی آبادان زیاد بودن کلیسا هم به طبع زیاد وجود داره )

یه دستور غذای جنوبی :

کبه :

موادلازم :

1. برنج    2. گوشت چرخ کرده        3. زعفران      4. نمک ،ادویه  به میزان لازم

5. پیاز داغ          6. زرشک یا کشمش  دلخواه         7. خلال بادام دلخواه

طرز تهیه :

برنج را بدون روغن و با کمی نمک  و زعفران به صورت کته ای بگذارید بپزد. (رنگ برنج باید زرد خوش رنگ شود ) . سپس برنج را با چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کنید تا کاملا یکدست شود. گوشت چرخ کرده را با نمک و ادویه و پیاز سرخ کرده و آماده کنید .زرشک یا کشمش با توجه به ذائقه خودتان را در آخر با گوشت تفت دهید و سپس خلال بادام را اضافه نمایید. به اندازه یک گردو از برنج بردارید و مقداری از مخلوط گوشت را درون آن گذاشته یا به شکل گرد یا به شکل بیضی حالت دهید . روغن را در ماهیتابه گرم کنید و کبه را درون آن سرخ کنید.

نکات :

-  برای پیچیدن کبه ها بهتره دستهاتون نم دار باشه .

- با بلغور گندم هم به جای برنج میشه درست کرد .

فرزاد

درست میگید نمی دونم چه حکمتی داره این دیار با این که توی جنگ خراب شده ولی باز آدم را مجذوب خودش می کنه من بارها به دلایل مختلف به این شهر مسافرت کردم راستش چند تا کارم توی آبادان برام پیدا شد ولی شرایطم طوری بود که نتونستم بمونم من همه جای این منطقه حتی روستاهای دور افتاده هم سر کشیدم انشا’الله با تداوم دوستی بیشتر برات خواهم گفت [بغل]

حسن

از شیطونیاتونم بگین..[عینک]

مدوسا

سلام عزیزممممم. رسیدن بخیرررررررررررررر.[ماچ] چقدر دوس دارم یه بار اونجاها که عکساشونو گذاشتی از نزدیک ببینم. بابا اینقدر تو شمال موندم دیگه از بارونو و این اب و هوا خسته شدم دلم میخواد اینقدر تو افتاب بمونم کله م بپکه [شیطان][شیطان] ولنتاینتونم مبارم. ایشالا که خونه ی خودتون با اقایی جشن بگیرین بزودی .[شوخی]

نوک طلا و مخمل

سلام عزیز دلم خوشحالم که برگشتی و مسافرت بهت خوش گذشت[ماچ] چه عکسهای قشنگی هم انداختی و گذاشتی الهی من فدات شم که چشاتو به خاطر گردوخاک نمیتونی باز کنی[ماچ] راستی مخمل خان ما هم آپیده هاا بیا منتظریم[گل]

فرنوش

سلام خانوم کوچولو سفر بخیر. ایشالا خوش گذشته باشه تولد آقایی هم مبارک . ایشالا به زودی تو خونه خودتون [ماچ]

آرش

سلام من آپانیدم....![چشمک] با مباحثه کوتاه یک مرد با خدا ... البته انگلیسه ولی خب هم خیلی کوتاهه و هم ساده میتونی ترجمش کنی .. من میدونم[لبخند] در ضمن لطف کن و وقتی که آپ کردی حتما خبرم کن تا بیام چون واقعا نمیرسم که تک تک بیام و به همه سر بزنم ولی اگه خبرم کنی حتما میام در ضمن اگر هم تو دوست خوبم از اونم افرادی هستی که نتونستی پست شماره 198 من رو بخونی، این مشکل مربوط میشه به ISP شما و اینکه برای اینکه خرج نکنه از آپدیت کردن Cash سرورش خودداری کرده و مشکل از وبلاگ من یا پرشین بلاگ نیست. با تشکر شاد باشی همیشه آرش [گل]

نوک طلا و مخمل

سلام عزیزم ممنونم که اومدی و آپ مخمل خان ما رو خوندی امیدوارم همیشه خوب و خوش و سلامت باشی[ماچ] دوستت دارم هواریون تا[نیشخند]

وفا(ترنم عاشقی)

با کلی تاخیر و عذر خواهی خدمت رسیدم منو ببخش عزیزم یه بار هم خوندم این پستت را اما نمیدونم چرا نظر ندادم الهی همیشه به سفر باشی چه عکسای خوشکلی گرفتی خوشکل خانم [قلب]

گلاره

سلام عزیزم .شرمنده .خوب شد سر زدی لینکتو بذارم .خوش به حالت رفتی سفر .این دستور غذا رو هنوز نخوندم باید خوشمزه باشه .[خوشمزه]